Чи могли ми або наші батьки подумати, що освіта, наука та життя в цілому вийде на такий рівень. Зараз школярі легко знаходять «спільну мову» з гаджетами різних форматів, причому з такою легкістю, ніби працювали з ними все життя. І ось таку малечу потрібно навчити, а головне зацікавити вчитися. Нелегке завдання стоїть перед вчителями.

У фахівців компанії Intboard з’явилася можливість задати декілька запитань Тамарі Олексіївні Пушкарьовій (доктор педагогічних наук, професор, науковий керівник педагогічної технології  “Росток”)

Яким буде урок через 10 — 20 років, до чого готуватися вчителю вже сьогодні?

Зараз настільки швидко розвиваються технології, інформація,  прагнення людей, що неможливо уявити, що буде з дитиною, яка зараз навчається в першому класі. Хоча це стосується не тільки першого класу, а навіть учнів, що навчаються уже у випускних класах. Зараз головне завдання – навчити дитину застосовувати отримані знання в майбутньому житті. Чи то за допомогою інтерактивного обладнання чи іншими методами. Потрібно розуміти на, що звертати увагу та в якому напрямку працювати. Щоб дитина могла себе реалізувати в майбутньому суспільстві. Зараз ми навіть не знаємо, які нові професії можуть з’являтися. Тому потрібно звернути особливу увагу на те, які головні вміння, знання та навички повинні бути у людини, щоб вона могла швидко змінюватися, вивчати нове і застосовувати його на практиці. Коли людина стикається з новими обов’язками, середовищем чи проблемою не боялася працювати та вдосконалюватися.

Для створення новітнього уроку не достатньо дати комп’ютер, інтерактивну дошку чи інший гаджети і сказати, що у нас сучасна школа.  Цього дуже мало, зараз ключовим питанням є – для чого ми навчаємо?

Чи доцільно використати новітнє обладнання в рамках концепції “НУШ”, адже існує думка, що не можна одночасно залучати всіх учнів до роботи з інтерактивним обладнанням?

Звичайно, коли воно є, то бажано ним користуватися. Дітям буде цікаво бачити на уроці яскраві зображення на інтерактивній дошці. Мультимедійне обладнання розкриває всі явища світу, дає можливість дослідити їх особливості. Ось тут виникає ще одна проблема, потрібно системно організувати роботу з мультимедійним обладнанням, щоб дитина сприймала це як урок, а не перегляд фільму. Вчителю потрібно підготувати урок який дасть позитивний освітній результат. За допомогою інтерактивного обладнання досягти поставленої мети легше. Тому мультимедійне обладнання використовувати доцільно, важливо правильно поставити мету уроку.

Чи необхідний для сучасного вчителя майстер-клас, який допомагає розкривати можливості інтерактивного обладнання?

Сьогодні будь-яке навчання такого типу потрібне. Хоч технології змінюються швидко, але коли вчитель привчає себе постійно навчатися, удосконалювати свої знання та вміння. це йде йому тільки на користь. Майстер-класи від фахівців Intboard це лише одне із можливих джерел знань.

Зараз в суспільстві існує стереотип, що працювати з інтерактивною дошкою, вміє багато хто. Адже проходили різні тренінги та навчання. Але реальна практика показує, що є школи з різним забезпеченням і якщо десь інтерактивною дошкою користуються давно, то є школи які про неї тільки мріють. Хоча навіть там де мультимедійне обладнання є давно, це не означає, що його використовують на всі 100% (інколи лише на  10% від загального функціоналу). Можливості інтерактивної дошки величезні, в плані проведення роботи (інтерактиву). Починаючи від елементарних написати(підставити) і продовжуючи до дуже складних завдань (з залученням звуку та відео).

Чи варто розробляти інтерактивні завдання, уроки, тощо?

Краще за творчого вчителя ніхто його урок не розробить. Вчителям потрібно давати широкий спектр інструментів для розробки власного уроку. Щоб він міг комбінувати їх і використовувати в залежності від потреби. Це можуть бути окремі фрагменти або ж інструменти за допомогою яких вчитель зможе розробляти власний урок на інтерактивній панелі.

Зауважимо, що фахівці компанії Intboard постійно вдосконалюють власний пакет програмного забезпечення “Intboard Простір”.