Скільки навкруги розмов про IQ. Всі з таким запалом намагаються похизуватися цим показником. Шукають техніки для розвитку інтелекту. Тож спеціалісти INTBOARD™ теж долучилися до цього процесу. Але ми вирішили звернути увагу на буденні справи та ігри, які б могли допомогти здобути більш високі інтелектуальні показники вашої дитини. Ось що говорить наука про те, як можна допомогти малюкам і підліткам стати ще розумнішими.

Музичні інструменти

Наукові дослідження, проведені ще на початку 2000-х, говорять про те, що в порівнянні з дітьми з контрольної групи, діти з груп з вивченням гри на музичних інструментах демонстрували більш високі показники по всій шкалі IQ. Насправді музична освіта допомагає всім: не тільки учні та студенти завдяки урокам музики підвищують свою успішність, а й бабусі з дідусями, які брали участь в дослідженні, демонструють уповільнення процесів старіння. 

В одній із попередніх статей ми описали інтерактивний сервіс, який робить заняття музикою ще доступнішим.

 

Заняття спортом

Головне завдання батьків подбати про те, щоб ваша дитина приділяла однакову увагу спорту і навчанні. Хороша фізична форма підсилює здібності до навчання. Після фізичних вправ люди засвоюють нові слова на 20% швидше. У 2007 році група німецьких вчених встановила, що піддослідні студенти засвоювали нові терміни на 20% швидше після фізичних навантажень, ніж до них. За 3 місяці режиму тренувань кровообіг в тій частині мозку, яка відповідає за пам’ять і навчання, посилилося на 30%.

Спільне читання

Ваша дитина вчиться читати? Нехай вона не просто розглялає на картинки, поки ви читаєте: звертайте її увагу на слова. Канадські психологи з’ясували, що це покращує навички читання у дітей. Якщо ви читаєте книгу разом, приділяючи увагу розвитку навичок читання у дитини, то таке читання стає інструментом для появи ранньої грамотності навіть у дітей з труднощами розвитку. Практикувати колективне читання можна й в садочку чи школі. Вчителю достатньо водити указкою по тексту на інтерактивній дошці.

Недолік сну – зло

За Бронсон і Ешлі Мерімен, автори бестселера «Шокуюче виховання», стверджують, що недосипати регулярно один годину для шестикласника значить знизити свої розумові здібності до рівня четвертокласника. Автори вивели залежність середньої оцінки від середньої кількості часу сну. Підлітки, які в середньому мали «відмінно», спали на п’ятнадцять хвилин більше, ніж «хорошисти», а ті, в свою чергу, спали в середньому на п’ятнадцять хвилин більше, ніж «трієчники» і так далі. Кожна чверть години сну має величезне значення. Тож, радимо всім дотримуватися графіку та спати по 8 годин на день. 

Самодисципліна – головна рушійна сила в розвитку IQ

Рівень самодисципліни з більшою точністю вказує на успіх в житті, ніж IQ. Десятки наукових досліджень встановили, що сила волі – єдиний визначальний фактор для успіху. Учні з більшою силою волі показували кращу успішність і могли вибирати з кращих навчальних закладів для отримання професійних знань. Вони пропускали менше занять, менше дивилися телевізор і більше приділяли часу домашніх завдань. «Дисципліновані підлітки перевершують в навчанні своїх більш імпульсивних однолітків з усіх предметів. Дисципліна обумовлює успіх більше, ніж просто високий показник IQ »- вважають вчені. Отже, старанність і завзятість – ось від чого залежать оцінки. Старанність – найкращий індикатор успішного працевлаштування. 

Перетворіть навчання в дію


Вчені з’ясували, що переважна більшість так званих «розвиваючих» мультиків і програм не тільки не мають жодного ефекту, але в ряді випадків і шкодять дитині. Саме тому в школах та дитячих садках почали з’являтися інтерактивні дошки та інтерактивні столи. При роботі з ними, дитина взаємодіє з інформацією.  Справжня навчання не може бути пасивним процесом. Крім того, наш мозок влаштований так, щоб вчитися в процесі діяльності, а не для пасивного сприйняття інформації. Наочність «правила двох третин»: щоб вивчити вірш, краще 30% відведеного часу читати його, а дві третини – повторювати, щоб запам’ятати.

Віра в ваших дітей

Артур Арон, відомий соціальний психолог наводить такі результати експерименту: перед тим, як нові вчителі приходили працювати в певні класи, експериментатор повідомляв їм, що, наприклад, Вася К., Світлана Ч. і Таня Г. – дуже талановиті діти. Насправді прізвища вибиралися експериментатором навмання. Але, дивна річ: до кінця року Вася К., Світлана Ч. і Таня Г. дійсно набагато покращували свої показники в навчанні, адже вчителі ставилися до них як до талановитих, багатообіцяючим учням! Всі діти, названі «талановитими» на початку експерименту в кінці року підвищили IQ на 10 пунктів, а третина їх – на 22 пункти і більше.

Здавалося б, нічого складного чи не можливого ви вище не прочитали. Звичайні, можна сказати, навіть повсякденні справи можуть зробити з дитини генія.