Ми вже розглянули кілька новітніх методик проведення уроку. Вчитель, маючи ці знання  та потративши небагато часу, може зробити зі звичайного уроку справжнє дійство. Інтерактивна дошка дає безліч можливостей для реалізації творчих ідей. Інтерактивні сервіси допомагають працювати з потрібним матеріалом без затрат коштів. Всі ці техніки сприяють збільшенню зацікавленості учнів та як наслідок підвищення рівня знань. Для вчителя – це можливість одного рару розробити гарний урок, а потім лише вносити в нього невеликі корективи, що значно економить час на підготовку уроку.

Сьогодні INTBOARD™ розповість вам про геймефікацію навчального процесу.

Гейміфікація або ігрофікація — це використання окремих елементів ігор у неігрових практиках.

Цей процес допомагає дітям отримувати знання в найбільш сприятливій формі. Сучасні освітні системи ставлять для себе важливою метою не тільки зберегти і зробити більш гнучкою систему зворотного зв’язку між учнем і вчителем, а й створити групову активність і взаємодію між самими учнями.

Функції гейміфікації.

Підвищує ефективність навчання.  Коли ми призвичаюємося до повторюваної діяльності, вона стає автоматичною: ми перестаємо думати про якість результату і свій внесок у нього. Прийоми гри роблять процес неочікуваним і цікавим. Це автоматично загострює увагу школяра навіть на дрібницях.

Впливає на поведінку. Схвалення через нарахування балів та підвищення у рейтингу може працювати як стимул діяти у схвалюваний спосіб. Для досягнення мети люди змінюють небажані моделі поведінки на користь більш ефективних.

Налагоджує комунікацію. Граючись, діти не звертають уваги на можливі бар’єри і з більшою активністю комунікують один з одним ніж при звичайному уроці. До того ж зростає рівень командної роботи учнів в усіх інших сферах.

Вчить проводити аналогію з життєвими ситуаціями. Дитина вчиться проеціювати гру на реальне життя і шляхом логічного мислення знаходити вирішення проблеми. Все залежить від самих ігор. Ігри потрібно ретельно обирати. Від них залежать майбутні цінності школярів.

Як працює гейміфікація.

Гейміфікація не пропонує універсальних інструментів, які можуть покращити будь-який процес. Існують чіткі вимоги як до впровадження ігрових технік, так і до самого об’єкту гейміфікації.

Ігрові елементи можуть покращити процес або звести його на нівець. Гейміфікація не здатна виправити помилки, допущені на рівні планування, але може посилити вже створену та добре налагоджену модель і підвищити мотивацію.

Гейміфікація вимагає конкретики. Можна гейміфікувати лише ті процеси, які мають чіткі цілі і завдання. У будь-якій грі, що складається з кількох рівнів, для переходу на наступний потрібно виконати ряд умов. Це дає розуміння доцільності та результату своїх дій.

Необхідне дослідження аудиторії. Щоб створити сприятливий простір для досягнення результату, необхідно розуміти, які установки і цінності має цільова група. Розробка візуальної частини і дизайну процесу базується на логічних моделях з орієнтацією на певну мету.

Як впровадити гейміфікацію в процес навчання.

1 Визначте вашу цільову аудиторію та її вподобання.  Яка вікова група? Якими навичками володіє? Шляхом спостережень, визначте, що викликає більше зацікавленості.

2 Визначте проблемні аспекти.

-проблеми з концентрацією уваги та мотивацією;

– нестача вмінь і навичок;

– гордість (коли люди вважають, що вже знають те, чого їх навчають);

– фізичні, ментальні та емоційні фактори (голод, втома, сторонні емоції);

– навчальне середовище та структура курсу.

3 Визначте контекст. Тобто навчальне середовище. Потрібно знати, який вид роботи передбачається (лекції, практика, групові заняття), як працюватимуть учні (у групах чи самостійно), часові обмеження та оточення, у якому відбуватиметься навчання.

4 Сформулюйте метукомплексне поняття, що передбачає загальні, специфічні та поведінкові цілі.

– Загальні цілі – виконання завдання, підготовка реферату, написання дипломної роботи.

– Специфічні цілі – розуміння навчальної концепції, вміння виконувати певні типи завдань.

– Поведінкові цілі – змога сконцентруватися на навчанні, не відволікатися, здатність швидше виконати завдання.

5 Визначте ключові етапи гейміфікації.

-Механізм обліку, тобто спосіб виміряти прогрес учня на даному етапі. Ним може стати ігрова валюта та рівні.

– Валюта та рівні. Валютою можуть бути бали, кількість завдань, час, за який виконується певне завдання. Рівень — це певна кількість валюти: накопичиш достатньо й зможеш перейти на новий рівень. Відповідно, валюта допомагає визначити чіткі рівні певного навчального етапу.

– Правила – невід’ємний елемент гри, адже продумані правила створюють однакові умови для всіх гравців. Наприклад, одним із правил може стати таке: для переходу на наступний рівень потрібно не просто виконати всі завдання, а виконати їх вчасно.

– Зворотній зв’язок. Залишається лише продумати як учень і викладач дізнаватимуться про прогрес. Найпростіший приклад – тести, адже так школяр відразу бачить, що потрібно довчити, а вчитель помічає, яким темам слід приділити більше уваги.

В теорії здається, що це складно. Спробуйте на практиці і ви переконаєтесь, що це не так. Самі учні вам допоможуть з ідеями та реалізацією задуманого. Використовуйте інтерактивну дошку для можливості редагування та зміни контексту гри. Експерементуйте. Існує безліч інтерактивних сервісів для перетворення звичайного уроку в захоплюючу гру.