Таблиця множення. Одна із найскладніших тем для вивчення в молодших класах. Як тільки батьки не намагаються пояснити, розповісти, мотивувати вивчити її, все одно процес йде дуже складно. Спеціалісти компанії INTBOARD™ вирішили підготувати, такий собі довідник-шпаргалку для батьків та вчителів, присвячену таблиці множення. Сьогодні ми не будемо говорити про інтерактивну дошку чи будь-яке інше інтерактивне обладнання. Поговоримо про традиційні, навіть трішки забуті методи ти лайфхаки при вивченні таблички множення. За основу взяли розповіді вчителів математики та проаналізували  поради від батьків і от, що отримали. 

Основне правило при вивченні таблиці множення – зацікавити дитину. Як і дорослі, вони сприймають інформацію по-різному. Деяким школярам подобається вивчати вірші та пісні. Інші обожнюють розв’язувати логічні-математичні завдання. Всіх людей, дітей в тому числі, можна розподілити на три великі групи: аудіали, візуали, кінестетики.

Аудіали краще вчаться новому в розмові. Вони швидко запам’ятовують цифри, коли повторюють приклади вголос. Хороший варіант запам’ятати таблицю множення – розучувати вірші, пісеньки або дивитися навчальні відео. Такі відео можна переглядати на телефоні, планшеті чи в класі на інтерактивній панелі. Ось одне з таких відео.

Візуал легше навчається, якщо залучений зір і образи. Вони засвоюють інформацію за допомогою яскравих малюнків, ігор-розмальовок, в яких є великі кольорові шрифти або цифри.

З візуалом також можна дивитися навчальні мультфільми, в яких улюблені персонажі виступають у ролі вчителя.

Для викладання математики від 5 класу, зверніть увагу на інтерактивний сервіс Gios. Про нього ми розповідали в одній зі статей нашого блогу.  Та він входить до програмного комплексу “Intboard Простір”. З цим сервісом вам не обійтися без інтерактивної дошки чи персональних комп’ютерів у кожного учня. 

Повернемося до таблиці множення. Як думаєте, в чому найбільша складність при її вивченні? Відповідей багато, та ми дійшли висновку, що найбільша проблема — це зошити. Ось така картинка на 90% всіх учнівських зошитах в клітинку.

Хоча, насправді таблиця множення (Піфагора) виглядає так. 

Погодьтесь, вона набагато цікавіша, ніж ті приклади в стовпчиках. Жодна дитина, яка б геніальна вона не була, не зможе знайти в виписаних прикладах цікаві фішки та закономірності.

Ну, і взагалі, коли вчитель говорить: “вивчи таблицю множення”, а дитина навіть перед собою таблиці не бачить — він відразу розуміє, що математика — це така наука, де звичайні речі названі якось по-іншому. Треба багато-багато зубрити, а зрозуміти нічого неможливо.

Якщо така таблиця постійно під рукою і дитина на неї постійно натикається, він волею-неволею починає запам’ятовувати ці числа. Зокрема, на питання “сім’ю вісім” він ніколи не відповість 55 – адже числа 55 взагалі в таблиці немає і не було!

Запам’ятовувати стовпчики прикладів здатні тільки діти з аномальною пам’яттю. В “таблиці” треба запам’ятовувати набагато менше.

Крім того, дитина автоматично шукає закономірності. І сам самостійно їх знаходить. Такі закономірності знаходять діти, які ще не вміють навіть множити.

Наприклад: числа, симетричні щодо діагоналі — рівні. Розумієте, людський мозок просто налаштований шукати симетрію, і якщо знаходить її — дуже радіє. А що це значить? Це означає, що від перестановки місць співмножників сума не змінюється.

Також можна помітити, наприклад, ще такий чудовий факт. Якщо ткнути в будь-яке число і провести прямокутник від початку таблиці до цього числа, то кількість клітинок в прямокутнику — ваше число.

5 порад як легко вивчити таблицю множення

Хвалити якомога частіше. Придумайте для дитини способи заохочення. Це можуть бути приємні дрібниці, які його радують.

Знаходити підхід, якщо дитина не в настрої. Змушувати займатися, кричати або повністю позбавляти розваг дитину – подібні методи знищують будь-яке бажання навчатися. Має сенс спокійно пояснити важливість занять тоді процес вивчення таблиці множення пройде значно легше.

Вчити таблицю множення поступово. Коли дитина вперше бачить, скільки цифр йому потрібно запам’ятати — виникає протест. Краще займатися в комфортному темпі з перервами на відпочинок.

Пам’ятати, що кожна дитина — особистість. Як тільки дітей порівнюють з друзями або однокласниками – в них зникає бажання що-небудь робити. Потрібно пам’ятати, що у кожної дитини свій темп навчання і дбайливе ставлення батьків має велике значення.

Нагадуйте про те, що помилки — це нормально. При перших невдачах діти втрачають інтерес, не хочуть продовжувати заняття. Важливо пояснювати, що без помилок не буває хороших результатів. І все обов’язково вийде.

Тепер ви знаєте все про те, як навчити дитину таблиці множення різними способами, що процес вивчення був в радість.