Кожен вчитель хоче стати улюбленцем для своїх учнів. Щоб школярі не тільки відвідували його уроки, а робили це з задоволенням. Кожен учитель чув про бренд вчителя. Особливо актуально це стає з реформою нової української школи. Коли учні самостійно почнуть обирати дисципліну, яку хочуть вивчати. Кожному вчителю приємно буде бачити заповнений клас. Окрім знань предмету сучасних дітей потрібно зацікавлювати, постійно. Вигадувати нові або згадувати давно забуті методи викладання. 

Спеціалісти INTBOARD™ взяли для себе за завдання — визначити способи зацікавити школярів. І в першу перечитали інтерв’ю “Вчителів року”. 

Ми виявили 6 універсальних способів, які вам допоможуть. 

Почніть урок з того, що здивує дітей. Цей момент не обов’язково повинен стосуватися теми уроку чи як зараз подумала більшість, нових фішок з сенсорною дошкою. Можливо, у вранішніх новинах ви почули якийсь цікавий факт чи згадали щось пізнавальне із власного навчання.  Спробуйте зробити або сказати щось, що здивує: незвичайний факт, разюче порівняння, незвичайний зв’язок між, здавалося б, зовсім не пов’язаними один з одним людьми, подіями або речами. Поділіться цим з дітьми.

Шукайте зв’язки. Намагайтеся пов’язати свою тему з іншою дисципліною, природним явищем чи якимось буденним предметом. 

Міжпредметні — це не просто модне слово. Це спосіб показати, що все у світі взаємопов’язане, що причинно-наслідкові зв’язки всюди. Покажіть учням, що ваша вузька тема пов’язана не тільки з іншими темами в вашому предметі, а й з хімією, філософією, сучасним кіно, політикою, та взагалі, з чим завгодно. Так ви привчите дітей аналізувати будь-яку річ та життєву ситуацію. А це корисно для подальшого життя. І, вже точно, що вони вам подякують за таке вміння. Впоратися як найкраще з цим завданням вам допоможуть ментальні карти та інтерактивний сервіс для їх побудови. Радимо використовувати для їх побудови саме інтерактивну дошку. Якою б великою не була карта її просто зберегти та редагувати в електронному вигляді.

Створюйте уявні проблеми. Запропонуйте щось, що змусить задуматися, суперечливе питання, яке і надихне, і спонукає шукати варіанти відповіді. Наше суспільство прогресивніше суспільства 30-річної давності? Що буде, якщо держава завтра роздасть всім по мільйону гривень? Впевнені, що Наташа Ростова — позитивна героїня? Чи повинні хіміки створювати нові радіоактивні елементи?

Не забувайте про атмосферу. Створіть легкий, жартівливий настрій у всіх учасників дискусії. Щоб навіть найзапекліша дискусія мала позитивне завершення та учасники з різними поглядами прийняли точки зору один одного. 

Робіть на уроці веселі паузи.  Найпростіший варіант такої паузи — це руханка під веселу енергійну музику. До того ж корисна пауза. Як альтернатива, подивитися якесь коротке відео. Його можна підібрати виходячи з теми уроку. Навіть уривок улюбленого фільму може допомогти у вивчення теми уроку. Якщо не встигли заздалегідь підготувати такий матеріал, запропонуйте учням пофантазувати. Навіть 5 хвилин малювання або збирання пазлу на інтерактивній дошці урізноманітнять ваш урок. Такі, блокові уроки, діти запам’ятовують краще. Та і як показує практика вчителів, після таких п’ятихвилинних перерв у дітей підвищується концентрація. 

Комбінуйте різні методи подачі інформації.  В блозі знайдіть статтю про комбінування і ви зрозумієте, чому так важливо його використовувати. На уроці йдемо до однієї мети, і, як знаємо, в геометрії Евкліда найкоротший шлях — це пряма. Але найкоротший не завжди найефективніший і цікавий, іноді краще йти в обхід. Якщо на уроці ви міняєте види діяльності, переходите від одного виду завдань до інших: це правильно і раціонально в тому числі та з точки здоров’я. Це тримає учнів в тонусі, дозволяє їм не відволікатися (ну або не так сильно відволікатися).

За останні 15 років здатність людей концентруватися знизилася у два рази. Особливо це помічають вчителі, які працюють більше ніж 10 років. 

А ті вчителі, що вже мають інтерактивну дошку розуміють її доцільність та необхідність. 

Адаптуйтесь. В ході уроку можуть виникнути питання “не за підручником”, будьте готові або відповісти на це питання або розгорнути навколо нього дискусію для школярів. Якщо запитання цікаве та змістовне, можна запропонувати дітям виконати творче завдання. Хтось каже, що урок — це кіно чи спектакль. Так, можна багато репетирувати, але реальний урок ніколи не буде в точності таким, як ви запланували. Що щось піде не так, втрутяться діти-кактуси, які будуть вас колоти і не довіряти, або діти-квіти, які будуть всім захоплюватися, або діти-лампочки, які самі запалять клас своїми яскравими ідеями. Педагогу треба бути готовим до того, що на уроці може статися все що завгодно. Все передбачити неможливо. Тому на все дивіться з піднесеним настроєм.