Хоча перша інтерактивна дошка була випущена в 1991 році, тільки в останні кілька років дошки стають обов’язковим інструментом в школах і дитячих садках. Нарешті рівень освіти українських школярів може зрівнятися із закордонним. Новий акцент на розвитку навичок для учнів, вимоги до професіоналізму вчителів в області технологій, пов’язаних з розширенням навчання з використанням інтерактивних дошок, прискорив його прийняття. Трудовий ринок поповнюють нові, досі невідомі професії, що потребують нових навичок та вмінь від молоді. Саме тому використання мультимедійних дошок в школах та садочках стало таким актуальним.  Зараз головною метою освіти – є навчити дітей використовувати здобуті в школі знання на практиці.

Зараз не достатньо взяти крейду та на дошці схематично зобразити якийсь процесс. Сучасні діти без перешкод використовують різноманітні гаджети уже з малечку. Тому втримати їх увагу на протязі всього уроку, а головне спонукати до вивчення і самостійної роботи традиційними методами, не так вже й просто. Що стосується практичного застосування знань, то вже зараз у всіх сферах трудової діяльності присутні мультимедійні технології. Якщо навчання буде проходити старими методами, то дітям знадобиться багато часу для адаптації в робочому середовищі.

По суті, інтерактивна дошка для дітей поєднує в собі суху білу дошку з ЖК-проектором, який  зазвичай монтується на стіні, стелі або ж на спеціальній підставці. Здається, що все так просто і у багатьох школах вже й так є ці речі. Основною цінністю мультимедійної  дошки є можливість взаємодії з зображенням. За допомогою простого у використанні програмного забезпечення ця дошка стає екраном комп’ютера, доступним для перегляду в класі. Проектор проектує вміст з комп’ютера на поверхню дошки, в той час як учитель керує вмістом за допомогою покажчика або торкання руки замість клавіатури і миші. Поєднання програмного забезпечення з проектором призводить до набагато більшого, ніж просто зображення.

Все, що можна зробити на моніторі комп’ютера, можна відтворити на інтерактивній дошці. Учитель може створювати захоплюючі уроки присвячені окремій темі, а при підготовці до контрольної роботи чи ЗНО швидко повторити необхідний матеріал, адже в презентаціях завжди викладено стисло лише головний матеріал. Інший вчитель може інтегрувати кілька елементів в план уроку, такі як веб-сайти, фотографії та музику, з якими можуть взаємодіяти учні, відповідати на усні або навіть писати коментарі прямо на інтерактивній дошці. Розмір зображення та місце розміщення можуть змінюватися простим дотиком до екрана. Ця технологія перетворює клас в ефективне навчальне середовище за допомогою всього лише однієї інтерактивної дошки. Взаємодія учнів з матеріалом, що вивчається дає найкращий результат. Мультимедійне обладнання дає можливість задіяти весь клас. Вчитель може без зайвих клопотів і годин проведених над зошитами перевірити рівень засвоєння інформації. Для цього необхідно створити тестові завдання з потрібної теми або ж використати спеціальні сервіси з готовими варіантами і декілька хвилин уроку присвятити перевірці. Інтерактивна дошка дозволить зробити це швидко та наочно.

Дослідження неодноразово демонстрували, що мультисенсорне, практичне навчання – кращий спосіб залучити дітей і мотивувати краще вчитися. Інтерактивні дошки полегшують навчання, чи то спільне вправа для вирішення математичних завдань або тур по Google Earth.

Зараз існує безліч цікавих інтерактивних завдань для дітей різного віку. Вчитель може користуватися платними та безкоштовними, створювати власноруч чи використати готові.  

Інтерактивне обладнання дає можливість працювати абсолютно всім учням і вчителю в тому числі, як одна команда.

Додатковий матеріал для уроку при використанні інтерактивних дошок включає в себе:

  • Мультимедійні заняття і презентації, включаючи аудіо і відео
  • Покази проектів і презентацій
  • Віртуальні екскурсії
  • Записані уроки, які можуть використовувати вчителі на заміну
  • Документація про успішність учнів.