В останні роки стрімко збільшилося використання інтерактивної дошки в школах, університетах та установах по всьому світу. Було доведено, що дошка корисна як для викладання, так і для навчання різними способами, такими як стимулювання ентузіазму вчителів і учнів до уроків, більш ефективній взаємодії в класах, підви

щення загальної продуктивності вчителів і досягнень учнями. Спостереження показали ефективність інтерактивного обладнання на загальній успішності учнів. Цей факт легко пояснити, діти вже давно звикли до використання інтернету, комп’ютера та смартфонів. Діти потрібну для них інформацію вже шукають не в бібліотеці, а в інтернеті. Якщо у будь-якого школяра запитати  адресу місцевої бібліотеки, думаю, відсоток відповідей буде не значним.

Інтерактивні дошки – це сучасні і універсальні інструменти, які можна використовувати для навчання будь-яких вікових груп. Вчителі, які регулярно використовують їх для навчання своїх учнів, повідомили про великий успіх, коли мова заходить про подання цікавих уроків, і вони показали, що інтерактивні дошки надають значні переваги у всіх вікових групах. Вони несуть значну користь і для самих вчителів. Дуже корисно поглянути на вже звичні речі під новим кутом. Та й можливості для вчителя, які надає інтерактивна дошка, не можна порівняти ні з одними досі відомим навчальним інструментом.

Інтерактивна дошка підтримує більшість мультимедійних матеріалів, таких як:

  • зображення,
  • тексти,
  • аудіо- та відеодокументи з різних пристроїв введення, включаючи робочі столи,
  • ноутбуки,
  • DVD-плеєри,
  • USB-накопичувачі.

Завдяки такій гнучкості інтерактивної дошки викладачі не обмежуються паперовими документами, картами і крейдою в традиційних шкільних умовах, та можуть створювати більш цікаві навчальні матеріали для задоволення різних потреб учнів. Мова йде не тільки про молодші класи, а й дітей старших та випускних класів. Інтерактивна дошка надасть знання, які можна легше візуалізувати та відтворити на практиці.

Одною з основних переваг інтерактивних дошок є те, що вся робота може бути збережена з легкістю, як при роботі з  комп’ютером. Це дає можливість багаторазово використовувати створений матеріал. Роздрукувати його для подальшого використання, як альтернативи конспекту.

Інтерактивна дошка в класі в основному схожа на традиційну дошку в цифровому вигляді з сенсорною функцією для демонстрації уроків, але її виключно великі розміри роблять її набагато кориснішою. Поверхня дисплея досить велика і може забезпечити одночасну роботу декількох учнів. Це значно підвищує ефективність уроку і зручність навчання.

Перевага використання інтерактивних дошок в школі полягає в тому, що якщо вчитель хоче показати класу, як використовувати конкретний веб-сайт або програмне забезпечення, він може просто відкрити веб-сайт, програмне забезпечення і працювати з ним на інтерактивній дошці. Це, в свою чергу, дозволяє учням самостійно використовувати програмне забезпечення, не вимагаючи від вчителя обходу і індивідуально демонструвати кожному учню, як працювати з програмним забезпеченням знову і знову, що економить час для вчителів, а також додатково стимулює. Кожен учень бачить, що викладач не читає інструкцію з методички, а сам володіє навичками роботи із інтерактивним матеріалом.

Мультимедійна інтерактивна дошка також полегшує взаємодію між вчителями та учнями з більш різноманітними та ефективними навчальними документами. Вчителі можуть підкреслити конкретні деталі, більш детально зупинитися на цікавих моментах. Якщо потрібно, то прямо на екрані мультимедійної панелі збільшити зображення, попрацювати з текстом, На інтерактивній дошці можливо працювати цифровим чорнилом різних кольорів, щоб поліпшити розуміння учнями уроків. Вчитель може виділити особливо важливі моменти в тексті навіть в процесі уроку.  

Як бачимо, інтерактивна дошка полегшує навчальний процес для вчителя, а от у учнів пробуджує цікавість у вивченні навчальної інформації. А за допомогою сучасних програм та сервісів, можна навіть проводити уроки віддалено (наприклад, коли дитина захворіла або ж взагалі в школі карантин).