Змішане навчання – можливість поєднати традиційну та online освіту

Змішане навчання. Пропонуємо знову повернутися до цієї теми. Оскільки епідеміологічна ситуація в країні не стабільна і варіант з дистанційним навчанням може знову повторитися. Зараз так навчають лише окремі школи чи класи.

Алгоритм для успішної організації змішаного навчання:

  • формулюємо мету – чого навчаємо та яким має бути кінцевий результат?
  • визначаємо ключові особливості класу (рівень знань, метод сприйняття інформації, уподобання, вмотивованість). Комбінуйте роботу так, аби усі були задоволені.
  • визначаємо, які види робіт виконуватимуться онлайн (лекція, тести, опитування), а які офлайн (задачі, вправи, твори).
  • вибираємо відповідні засоби та інструменти. Все необхідне можна знайти в “Intboard Простір”
  • формуємо та презентуємо учням систему оцінювання. 
  • враховуємо власні ресурси та можливості.

Для успішного ведення змішаного навчання, потрібно визначити ось ці 3 частини:

1 – Онлайн частина

В цій частині потрібно продумати матеріали, які учні повинні самотужки знайти в інтернеті. Через велику кількість матеріалів в мережі, дайте дітям чіткі орієнтири. Наприклад: стаття на спеціалізованому ресурсі чи уривок з підручника, але іншого автора або редакції, а не публікація на розважальному сайті. 

2 – визначити, які матеріал та завдання для вивчення в класі

Згідно з рекомендаціями МОЗ, чим менше людей буде знаходитися в класі, тим краще. Змішане навчання дає можливість розподілити учнів на невеликі групки, і для кожної встановити окремий графік відвідування уроку. В класі краще пояснювати складні теми або давати відповіді на питання, що з’явилися в школярів під час самостійного навчання. 

3 – сформуйте комплексне рішення 

Змішане навчання передбачає фактичне “поєднання” будь-яких форматів і способів у процесі навчання. Онлайн та офлайн формат легко та успішно поєднують сотні вчителів. Питання адаптивного навчання в них не викликає паніки, а скоріше навпаки. Вони чітко знають переваги такого навчання, володіють різними інструментами поєднання, а головне – вміють систематизувати свою та роботу. І тут без сенсорних технологій – складно. 

“Змішане навчання” – це не про інтерактивність та новаторство, а про те, як здивувати свій клас. Зробити навчання максимально комфортним та безпечним, урахувати потреби кожного учня. 

“Змішане навчання” – це методика формальної освіти, згідно з якою учень засвоює одну частину матеріалу онлайн, частково самостійно керуючи своїм часом, місцем, шляхом і темпом навчання, а іншу частину матеріалу вивчає у шкільному класі.

Важливо пов’язати всі види навчання в єдине ціле, щоб учень отримав цілісний навчальний процес і, відповідно, знання.

Основні зміни:

  • підвищується ефективність, адже учні самостійно розраховують час на вивчення тієї чи іншої теми;
  • вчителі розвивають в собі та дітях некогнітивні навички (спілкування, самоідентифікація, робота в команді тощо) та беруть участь у формуванні світогляду учнів;
  • школи використовують систему групового викладання — наприклад, для одного класу урок проводять два вчителі — діляться досвідом одне з одним;
  • декілька раз  на тиждень вчителі проводять короткі індивідуальні перевірки для кожного учня у класі.

Змішане навчання — не тотожне онлайн-навчанню. 

Онлайн-навчання не передбачає особистої комунікації між учнями у класі, чи учнем та вчителем. Це водночас його основна перевага і недолік у порівнянні зі змішаним навчанням. Адже учні, які навчаються онлайн, не мають можливості особисто спілкуватись і розвивати навички роботи в команді. Натомість система змішаного навчання дозволяє розв’язувати цю проблему. 

Переваги змішаного навчання:

Використання інтернет-ресурсів. Зокрема, до числа корисних і цікавих ресурсів можна віднести онлайн-ігри, курси, мобільні додатки тощо. Якщо не можете знайти нічого відповідного, загляньте в наш “Intboard Простір” – там є все, що потрібно.

Самостійність учня. Враховуючи те, що форма навчання передбачає використання онлайн-формату, то школяр, в більший мірі, сам контролює час, місце та об’єм роботи з матеріалом. Це стосується більше старшокласників. 

Економія часу. Як для учня, так і для вчителя, оскільки зустрічі відбуваються на стадіях обговорення матеріалу та його деталізації, а не вивчення з нуля. Учень ставить конкретні питання, стосовно того, що не зрозумів з матеріалу. 

Безпечність. Змішане навчання допомагає контролювати кількість учнів у класі без втрати можливості повноцінно навчатися.

Швидкий зворотній зв’язок для викладача. Саме за умови використання цієї методики та інтерактивного обладнання, учитель може швидко побачити з ким з дітей потрібно проводити більше часу офлайн, а хто добре опановує матеріал онлайн.

Вища об’єктивність оцінювання. Різноманітність навчання дозволяє учителеві побачити прогалини в знаннях студента, а наприкінці навчання – краще проаналізувати його прогрес.

На наш погляд – змішане навчання – це оптимальний метод організувати навчальний процес в теперішніх нестабільних умовах. 

Підписуйтесь  на нашу сторінку в соціальній мережі, там завжди цікава й корисна інформація для батьків, вчителів і людей, які цікавляться інтерактивом, освітою та розвитком.