“Килим ідей” для offline та online навчання

Адаптація традиційних методів навчання до online формату викликала не аби яку складність для більшості вчителів. Нескінченні години в інтернеті в пошуках  потрібного матеріалу та технік, які можна було б застосувати. 

Спеціалісти INTBOARD також пройшли цей шлях і звернули увагу на один, дуже цікавий метод, який можна використовувати онлайн та офлайн.

Цікаво? Читайте далі.

Цей метод зветься “Килим ідей”. Він є інтерактивним не важливо займаєтесь ви в класі чи віддалено. Цей метод допомагає школярам усвідомити проблему та запропонувати ефективне рішення. Окрім цього, діти навчаться обговорювати питання у групі та проводити колективне оцінювання. В кінці статті, ми обов’язково нагадаємо, чому саме інтерактивні методи набувають такої популярності та яких результатів варто очікувати, коли починаєте використовувати такі методи. 

“Килим ідеї” умовно ділиться на 4 етапи. 

Етап 1 – Опис проблеми та підготовка

На першому етапі дітей потрібно зацікавити, тобто сформувати питання так, щоб воно стало проблемою. Для цього слід обрати одне стверджувальне речення, що стосується теми уроку. 

Наприклад: “Тригонометричні функції – одна з найскладніших тем математики”.

Щоб урок вдався, розділіть дітей на групки 3 – 5 чоловік. Це більше стимулюватиме колективне обговорення.

Етап 2 – Аналіз та розуміння проблеми

Саме з цього етапу, власне, й починається наш інтерактив. Але перед цим потрібно поставити аудиторії питання: “Чому існує ця проблема? Які її причини?”. Саме ці питання є фундаментом інтерактиву та колективної роботи. Якщо ви працюєте в класі, то роздайте кожній групі по 10 кольорових аркушів та ватман або розділіть інтерактивну дошку на потрібну кількість зон. Якщо онлайн, нехай кожна групка дітей позначить себе однаковим символом у спільному чаті або використовуйте кодовий символ на початку. 

Завдання: занотувати відповіді.

Як результат – кожна група має свій «килим ідей», який потрібно презентувати в класі.

Етап 3 – Пошук рішень

Саме на цьому етапі діти мають запропонувати власне бачення вирішення проблеми і написати їх на аркуші, сенсорній дошці чи чаті. 

Наприклад: “Зробити плакат з формулами та розмістити його в класі” чи “Провести тригонометричну вікторину”. 

Якщо пропозиції повторюються в одній групі, їх потрібно накласти одна на одну. Ось із таких ідей і повинен складатися ваш килим. 

Етап 4 – Вибір дії

Коли усі ідеї представлені школярі мають обрати по 4 дії (2 які б хотіли реалізувати, 2 – які точно не принесуть результату), які мають вирішити проблему. При цьому обирати власні пропозиції учні не можуть, на цьому етапі головне критично оцінити всі ідеї.

Працюючи в класі, можна просто позначати варіанти зеленим та червоним кольорами. В чаті ж доведеться повторювати варіанти, кожен учень по черзі. Або швиденько завантажити варіанти в сервіс і провести голосування. 

Цей метод можна використовувати на будь-якому уроці і, навіть, при позакласній діяльності.

Зараз, як і обіцяли, нагадуємо, чому варто віддати перевагу інтерактиву на уроках. 

Які передбачаються результати використання інтерактивних занять?

• підвищення ефективності занять, інтересу до матеріалу;

• формування й розвиток комунікативних навичок й умінь,

емоційних контактів між учнями (уміння жити в діалоговому середовищі; розуміння, що таке діалог і його призначення);

• формування й розвиток аналітичних здібностей, відповідального ставлення до власних учинків:

  1.  здатність критично мислити;
  2. уміння робити обґрунтовані висновки;
  3. уміння розв’язувати проблеми й конфлікти;
  4. уміння приймати рішення й відповідати за них.

• формування й розвиток навичок планування (здатність прогнозувати й проєктувати своє майбутнє).

Якими є принципи роботи на інтерактивному занятті?

Заняття — це не лекція, а спільна робота.

Сумарний досвід групи є більшим, ніж досвід учителя.

Усі учасники є рівними незалежно від віку, соціального статусу, досвіду.

Кожен учасник має право на власну думку з будь-якого питання.

Відсутність прямої критики особистості (зазнати критики може тільки ідея).

Усе сказане на занятті — не керівництво до дії, а інформація до роздумів.