“Килим ідей” для offline та online навчання
Адаптація традиційних методів навчання до online формату викликала не аби яку складність для більшості вчителів. Нескінченні години в інтернеті в пошуках потрібного матеріалу та технік, які можна було б застосувати.
Спеціалісти INTBOARD також пройшли цей шлях і звернули увагу на один, дуже цікавий метод, який можна використовувати онлайн та офлайн.
Цікаво? Читайте далі.
Цей метод зветься “Килим ідей”. Він є інтерактивним не важливо займаєтесь ви в класі чи віддалено. Цей метод допомагає школярам усвідомити проблему та запропонувати ефективне рішення. Окрім цього, діти навчаться обговорювати питання у групі та проводити колективне оцінювання. В кінці статті, ми обов’язково нагадаємо, чому саме інтерактивні методи набувають такої популярності та яких результатів варто очікувати, коли починаєте використовувати такі методи.
“Килим ідеї” умовно ділиться на 4 етапи.
Етап 1 – Опис проблеми та підготовка
На першому етапі дітей потрібно зацікавити, тобто сформувати питання так, щоб воно стало проблемою. Для цього слід обрати одне стверджувальне речення, що стосується теми уроку.
Наприклад: “Тригонометричні функції – одна з найскладніших тем математики”.
Щоб урок вдався, розділіть дітей на групки 3 – 5 чоловік. Це більше стимулюватиме колективне обговорення.
Етап 2 – Аналіз та розуміння проблеми
Саме з цього етапу, власне, й починається наш інтерактив. Але перед цим потрібно поставити аудиторії питання: “Чому існує ця проблема? Які її причини?”. Саме ці питання є фундаментом інтерактиву та колективної роботи. Якщо ви працюєте в класі, то роздайте кожній групі по 10 кольорових аркушів та ватман або розділіть інтерактивну дошку на потрібну кількість зон. Якщо онлайн, нехай кожна групка дітей позначить себе однаковим символом у спільному чаті або використовуйте кодовий символ на початку.
Завдання: занотувати відповіді.
Як результат – кожна група має свій «килим ідей», який потрібно презентувати в класі.

Етап 3 – Пошук рішень
Саме на цьому етапі діти мають запропонувати власне бачення вирішення проблеми і написати їх на аркуші, сенсорній дошці чи чаті.
Наприклад: “Зробити плакат з формулами та розмістити його в класі” чи “Провести тригонометричну вікторину”.
Якщо пропозиції повторюються в одній групі, їх потрібно накласти одна на одну. Ось із таких ідей і повинен складатися ваш килим.
Етап 4 – Вибір дії
Коли усі ідеї представлені школярі мають обрати по 4 дії (2 які б хотіли реалізувати, 2 – які точно не принесуть результату), які мають вирішити проблему. При цьому обирати власні пропозиції учні не можуть, на цьому етапі головне критично оцінити всі ідеї.
Працюючи в класі, можна просто позначати варіанти зеленим та червоним кольорами. В чаті ж доведеться повторювати варіанти, кожен учень по черзі. Або швиденько завантажити варіанти в сервіс і провести голосування.
Цей метод можна використовувати на будь-якому уроці і, навіть, при позакласній діяльності.
Зараз, як і обіцяли, нагадуємо, чому варто віддати перевагу інтерактиву на уроках.
Які передбачаються результати використання інтерактивних занять?
• підвищення ефективності занять, інтересу до матеріалу;
• формування й розвиток комунікативних навичок й умінь,
емоційних контактів між учнями (уміння жити в діалоговому середовищі; розуміння, що таке діалог і його призначення);
• формування й розвиток аналітичних здібностей, відповідального ставлення до власних учинків:
- здатність критично мислити;
- уміння робити обґрунтовані висновки;
- уміння розв’язувати проблеми й конфлікти;
- уміння приймати рішення й відповідати за них.
• формування й розвиток навичок планування (здатність прогнозувати й проєктувати своє майбутнє).
Якими є принципи роботи на інтерактивному занятті?
Заняття — це не лекція, а спільна робота.
Сумарний досвід групи є більшим, ніж досвід учителя.
Усі учасники є рівними незалежно від віку, соціального статусу, досвіду.
Кожен учасник має право на власну думку з будь-якого питання.
Відсутність прямої критики особистості (зазнати критики може тільки ідея).
Усе сказане на занятті — не керівництво до дії, а інформація до роздумів.