Як в умовах дистанційного навчання швидко перевірити зрозумів учень тему чи ні

Ось ці прості методи перевірки рівня засвоєння матеріалу можна використовувати замість традиційного тестування. 

Перевірка знань особливо загострилась під час дистанційного навчання. Якщо при традиційному уроці у вчителя більше ніж достатньо інструментів для перевірки знань, то з дистанційкою все поки складніше. Навіть інтерактивна дошка не дуже допомагає, адже вікторини, тести та квізи потрібно готувати заздалегідь. 

Що ж робити коли оцінювати потрібно тут і зараз?

По-перше:  потрібно нагадати собі про головні функції Zoom для вчителя

Вони вам, точно, знадобляться. 

По-друге: підписатися на сторінку Intboard. В одній із наступних статей, ми розповімо, як побудувати дистанційне навчання за допомогою Skype. Тож, не пропустіть корисний матеріал. 

А зараз переходимо до швидких та максимально зручних способів оцінки рівня засвоєння інформації. Зауважимо, що ці методики можна з легкістю адаптувати як під дистанційне, так і під традиційне навчання. 

  1. Учні мають описати вивчену тему лише 5 ключовими словами. Якщо дистанційне навчання – написати 5 слів в чаті, якщо в класі – просто озвучити. В будь-якому разі – перевірка не займе багато часу (хвилин 5-6). А вчитель зможе оцінити, на які аспекти учні звернули увагу.
  2. Назвіть 2-3 головні поняття уроку і попросіть учнів дати своє визначення (своїми словами). Знову ж таки або в чаті, або усно. 
  3. Запропонуйте учням написати вам одне питання. Або на аркуші або на пошту. Так наступного разу ви точно будете знати, які питання варто обговорити перед остаточною перевіркою. 
  4. Ця методика підійде тільки для дистанційки. Чітко визначте три смайлики, які будуть відповідати фразам: «Я все розумію», «Я трохи розумію», «Я не розумію». В чаті ви відразу побачите загальну картину. 
  5. Найпростіша і водночас одна з найефективніших технік – “Так” чи “Ні”. ЇЇ легко адаптувати для онлайн-навчання: учні можуть голосувати у чаті відповідними смайликами або словами. У класі ця гра може стати ще і фізкультхвилинкою:  наприклад, учні підносять обидві руки, якщо відповідь ТАК і присідають, якщо відповідь НІ.
  6. Роздайте учням кольорові картки, якими вони можуть сигналізувати про рівень свого розуміння під час або наприкінці уроку:

червоний — «не розумію, мені потрібна допомога (зупиниться)»;

зелений — «розумію (продовжуйте)»;

жовтий — «я трохи розгублений».

За онлайн-навчання учні можуть сигналізувати смайликами.

  1. Перевірка “Хитринка”. Скажіть завідома хибне твердження і попросіть учнів або підтвердити його або довести “чому ні”.
  2. Запропонуйте учням продовжити речення “В ході уроку, в мене найбільше викликало питань…”.
  3. В ході уроку в одного з учнів виникло якесь питання з теми. Спитайте чи ще когось бентежить те саме. Знаючи, що вони не самотні, учні частіше зізнаватимуться у власних труднощах. 
  4.  Навряд чи це завдання учні виконають за 2–3 хвилини, проте воно дуже добре продемонструє, чи читали вони твір.

Учні мають описати героя:

1-й рядок — ім’я; 

2-й рядок — 3–4 прикметники, які його описують; 

3-й рядок — важливі стосунки;

4-й рядок — 2–3 речі, люди чи ідеї, які любив цей герой;

5-й рядок — три почуття, які відчувала ця людина;

6-й рядок — три страхи, яких зазнала людина;

7-й рядок — досягнення;

8-й рядок — 2–3 речі, які людина хотіла бачити, здійснити, пережити;

9-й рядок — місце проживання;

10-й рядок — прізвище.

Або власний ряд особливостей, які точно має знати людина, що прочитала твір.

Здається, все. Ці 10 пунктів, можуть урізноманітнити будь-який урок і допоможуть вчителю оперативно реагувати на прогалини в знаннях учнів.

Дякуємо, що дочитали статтю!

Не забудьте поділитися нею з друзями та успіхів у навчанні.

Чекаємо на наших сторінках в Facebook та Instagram.

А якщо потрібна кваліфікована допомога в підборі інтерактивного чи комп’ютерного обладнання, звертайтесь. З радістю допоможемо.