Інтерактивні технології для розвитку дітей з особливими потребами

Успішна освіта дитини з особливими потребами завжди залежала від того, які додаткові навчальні пристрої та програми доступні дитині. На щастя, за останні роки набір інструментів для дітей з особливими потребами розширився та вдосконалився за рахунок надшвидких темпів розвитку технологій. Традиційні допоміжні технології допомагають розвиватися, але не слідувати в ногу з часом. Тому діти почувають себе некомфортно у сучасних реаліях ще й з цієї причини. Їх не навчили взаємодіяти з сучасним світом. З сенсорними технологіями все змінилося.

Наприклад, сучасні смартфони, планшети та інші мобільні пристрої оснащені універсальними функціями доступу, що дозволяє користувачам застосовувати вбудовані або легко завантажувані допоміжні технології. Сюди входять розпізнавання мови, засоби читання з екрана, дисплеї Брайля та рішення для перетворення тексту в мову для людей із вадами зору; та підсилювачі звуку, програми із субтитрами та технології відеоконференцій, що полегшують мову жестів та читання губ для людей із вадами слуху. Діти з вадами моторики та рухливості також можуть використовувати інструменти розпізнавання мови, щоб перетворити мовлення на текст, яким можна поділитися, електронні книги.

Такі технології не тільки допомагають дітям краще зрозуміти концепції і йти в ногу зі своїми однолітками. Інтерактивні технології дають можливість навчати та розвивати дітей з особливими потребами поруч з однолітками. 

Що таке допоміжні технології для розвитку?

Допоміжна технологія визначається як будь-який пристрій, обладнання або система, що допомагає обійти або компенсувати специфічні дефіцити навчання у людини. За останнє десятиліття ряд досліджень продемонстрували ефективність сенсорних допоміжних технологій для осіб з особливими потребами. 

Одним із нових допоміжних приладів є  інтерактивний дитячий стіл. Він поєднує в собі мультимедійний центр зі специфічними додатками для навчання, розвитку та розваг дітей з особливими потребами. Також, вирішує проблему комунікації та соціалізації, адже працювати можна невеликими групками.

Дитячий стіл в реабілітаційному центрі

Сенсорні засоби не лікують та не усувають труднощів у навчанні, але можуть допомогти вашій дитині розкрити свій потенціал, оскільки дозволяють їй використовувати свої сили та обходити труднощі. Наприклад, учень, який має вади зору і не може читати, але має хороший слух, може отримати користь від прослуховування аудіокниг.

Взагалі, допоміжний пристрій компенсує дефіцит навичок дитини або область інвалідності. Однак використання цих приладів не означає, що дитина не може отримати корисні навички іншим шляхом (наприклад, програмне забезпечення, розроблене для вдосконалення слабких фонічних навичок). 

Інтерактивний стіл може підвищити у дитини самостійність і почуття незалежності. Діти, які навчаються в школі, часто надмірно залежать від батьків, братів і сестер, однокласників та вчителів щодо допомоги у виконанні завдань. Використовуючи інтерактивний стіл, діти можуть відчувати успіх, працюючи самостійно.

Розгляньмо деякі області, щоб подумати про те, як інтерактивна технологія може бути адаптована для підтримки цих учнів:

Зір. Щоб задовольнити потреби учнів із проблемами зору, викладачі можуть спробувати відрегулювати яскравість, колір та / або розмір тексту та стиль шрифту. Іноді читання з пристрою може бути складним завданням для учня з аутизмом або порушенням сенсорної обробки, тому виходом може бути друк матеріалу для школяра. 

Тип пристрою також може зіграти свою роль у цьому рішенні – дитина може краще працювати з більшим екраном, таким як в інтерактивного столу 32” чи інтерактивної панелі – 55”.

Слух. Що стосується звуків на сенсорних столах з динаміками в 6 Вт, то голосність та види звуків є першими показником. У комп’ютерних додатках звук можна регулювати, якщо це є важливим для навчання. Серед всіх додатків Intboard JOY також є спеціальні, що розвивають розпізнавання та розуміння звуків. Дитина просто повторює звук який чує, а на екрані інтерактивного столу зображене явище чи тварина якій цей звук належить. 

Дотик. Оскільки сенсорні пристрої досить поширені, тач технології мають велике значення для дітей. Подумайте, як учень буде поводитися з сенсорною дошкою. Це можуть бути різноманітні інтерактивні сервіси, спеціальні вправи для розвитку окремих навичок. Інтерактивний стіл реагує відразу на 10 одночасних дотиків. Саме тому він повноцінно забезпечує роботу як однієї дитини, так і групи дітей.

Це не повний перелік усіх переваг використання інтерактивного столу, як допоміжного пристрою. Він стане незамінним помічником для вчителя, який намагається пристосуватись та адаптуватись відповідно до потреб своїх учнів.

Більше інформації про сенсорні технології і зокрема, про інтерактивний стіл читайте на сайті intboard.com.ua