5 креативних ідей для проведення дискусій

При проведенні вікторин чи обговорені навчальних тем багато з вчителів люблять застосовувати методику мозкового штурму (BrainStorm). Принаймні, так говорить більша частина наших підписників. Класичну теорію проведення брейншторму ми обговорювали вже в своєму блозі. Але зараз спеціалісти INTBOARD® провели інформаційний аналіз та дізналися про нові, креативні методики проведення брейншторму. Звісно, їх існує багато, та вибрали тільки 5. На наш погляд вони найцікавіші. отже 100% зацікавлять будь-якого школяра і не тільки. Робочі питання також буде ефективно обговорювати, використовуючи дані методи. 

Групові замальовки

Тут не потрібно бути художником, щоб отримати вигоду від цього процесу. Цю техніку також називають скетчінг.  Візуальні образи допомагають генерувати і розвивати ідеї. Вони дають можливість звернути увагу на ті речі, які вислизають при словесному розгляді проблеми. Групова візуалізація дозволяє швидко збільшувати кількість нових ідей завдяки включенню асоціативного мислення. Кожен учасник бачить образи інших людей і на їх підставі генерує нові й нові ідеї.

План роботи:

  • кожен член команди малює образ, пов’язаний з головною темою / ідеєю / проблемою, яку ви хочете вивчити;
  • потім всі учасники обмінюються своїми малюнками;
  • учасники розглядають начерки один одного і малюють поруч будь-які асоціації, які приходять у відповідь на побачений образ;
  • цей цикл повторюється кілька разів;
  • потім все малюнки переглядаються ще раз, і учасники формулюють свої ідеї, які виникли у них в процесі роботи;
  • ця методика залучає колективне асоціативне мислення, що неминуче призводить до появи нових ідей.

Таку методику зручно використовувати з залученням інтерактивної дошки чи панелі. Функція мультитач забезпечить одночасну роботу групі людей. Доповнювати чи коригувати малюнки дуже легко. Поки окрема група працює біля дошки. решта учнів можуть паралельно записувати ідеї.

Нульовий нарис

Нульовий нарис – це, в першу чергу, техніка для людей, які працюють зі значним обсягом інформації. Метод допомагає створити основу для вашого роздуму, витягуючи з мозку все, що ви вже знаєте по темі і переносячи початкові ідеї на папір. З її допомогою можна подолати страх чистого аркуша. Ця методика ідеально підходить для підготовки до олімпіад чи іспитів. 

План роботи:

  • запишіть основну тему;
  • напишіть все, що ви вже знаєте з даного предмету;
  • визначте всі білі плями теми, і зафіксуйте все, що вам ще потрібно дізнатися;
  • подумайте, чому ця тема так важлива;
  • додайте ще що-небудь, що приходить в голову: якісь ідеї, критика, асоціації;
  • не потрібно намагатися правильно формулювати пропозиції, піклуватися про граматику і орфографію. Мета полягає в тому, щоб виплеснути свої думки на папір і подолати початковий творчий блок.

Перевтілення

Іноді ми занадто звикаємо до своєї особистості, щоб придумувати креативні ідеї. Ця техніка допомагає вийти за рамки себе, увімкнути уяву на повну і візуалізувати, як би інші люди розв’язували вашу проблему.

План роботи:

  • визначте головне питання;
  • виберіть кілька особистостей, яких ви знаєте. Це може бути хто завгодно з нині живих людей, історичних персоналій або вигаданих героїв;
  • напружте уяву і подумайте, як би персонаж розв’язував вашу проблему.
  • робіть це в групі – це буде весело і допоможе краще перейнятися мисленням героя.

Розкадрування

Пам’ятайте детективні фільми, де герої-розслідувачі завішують свої стіни стікерами, фотографіями, газетними вирізками, з’єднують все це нитками, малюють стрілки і обводять замітки кружечками? А потім із задумливим виглядом дивляться на все це, і раптом їм приходить чудова ідея.

Хочемо сказати – це цілком дієва методика. Вона допомагає розкласти проблеми на складові, зрозуміти всі наявні зв’язки, наочно побачити, як взаємодіють ваші концепції. А ще вона чудово включає вашу візуалізацію, і придумувати нові ідеї стає значно простіше.

План роботи:

  • знайди стіну або дошку.
  • зберіть всю наявну інформацію: запишіть дані на стікерах, роздрукуйте фотографії, намалюйте щось. Коли працюєте з інтерактивною дошкою то можна використовувати зображення з інтернету.
  • грайте з даними. Шукайте всі можливі зв’язки, закономірності, комбінуйте ідеї, робіть припущення.

Така методика приносить ігровий елемент, завдяки чому підвищує продуктивність і розкріпачує мозок. 

Brainwalking

Це все ж варіація класичного брейншторму, але вона безумовно сподобається декому більше. Суть її в тому, що ви ставите на видному місці скриньку, куди учні цілий день будуть кидати записки з ідеями. Вона дає більше творчої свободи, дозволяє виключити ефект переписування,  дозволяє залучити будь-які індивідуальні креативні техніки, допомагає проявити себе навіть сором’язливим особистостям. Є і недолік – швидких результатів не вийде, а учні цілий день будуть ходити з думками про завдання, а не про інші уроки. Варто врахувати, що методика спрацює лише в ініціативних колективах. Де учні будуть захоплені такою методикою.

План роботи:

  • визначте проблему і дайте всю потрібну інформацію;
  • підготуйте зручний ящичок;
  • встановіть період часу, протягом якого школярі повинні думати  над проблемою;
  • у заданий час розкрийте ящик, обговоріть написані ідеї та оцініть їх;

Ви можете організувати таку форму роботи на постійній основі, анонімно збираючи найсміливіші ідеї від своїх учнів.

Практично всі ці методики спрямовані саме на те, щоб побачити закономірність там, де її раніше ніхто не помічав. Або ж вони просто створюють умови, в яких ідеї з’являються самі собою. Як відомо, інтерактивні технології стимулюють творчий процес. Адже у дітей не виникає відчуття незворотної помилки. Всі дії можна відмінити, або ж просто видалити і почати заново. Що непомітно зробити в зошиті не можливо. 

Поспішайте, тільки до 28 лютого. При покупці інтерактивної панелі в подарунок отримаєте планшет та смартфон.