Ігри, які здатні підняти самооцінку дитини

На просторах інтернету можна знайти безліч статей про самооцінку та методи її корекції. INTBOARD вирішила звернути увагу саме на самооцінку дітей та метод її корекції саме в ігровій формі. Адже у багатьох вже почалися канікули і навчатися, в класичному понятті, зовсім не хочеться. Та ще і якщо врахувати, що рік закінчився дистанційно. Всі стомились. Настав час відпочити, але з користю.

Почнемо з того, що це таке “самооцінка” та, які її види.

Самооцінка – це ставлення людини до себе, формується вона в ранньому віці. Здорова самооцінка – це позитивне ставлення до себе й адекватна оцінка своїх переваг та недоліків.

Існує 3 види самооцінки:

Нормальна. 

Дитина об’єктивно себе оцінює. Її поведінка виражається так:

  • не боїться пробувати щось нове;
  • намагається самостійно знайти рішення, а якщо не виходить не соромиться попросити про допомогу;
  • адекватно ставиться до своїх помилок, намагається їх виправити;
  • нормальна комунікація з однолітками.

Завищена. 

Дитина переоцінює своє значення. Завищена самооцінка виражається в:

  • егоцентризмі;
  • не  сприйнятті критики;
  • приверненні уваги будь-яким способом (в тому числі й істериками);
  • агресія при спілкуванні з однолітками, бажанні принизити інших.

Занижена самооцінка характеризується:

  • невпевненістю в собі;
  • сором’язливістю;
  • недовірливістю та страхом бути обдуреним;
  • замкнутістю й вразливістю;
  • негативним настроєм.

Перейдімо до ігор, які допомагають коригувати самооцінку дитини.

Мої досягнення

Щоб розвинути впевненість у собі, необхідно зосередитися на позитивних моментах. Це заняття передбачає, що дитина повинна згадати все, чого вона досягла упродовж останнього року. Таку вправу добре виконувати напередодні Нового року.

Вам знадобляться папір і ручка.

Як виконувати:

  • дайте дитині аркуш паперу й ручку;
  • за 15 хвилин дитина повинна скласти список усіх досягнень останнього року – і великих, і маленьких;
  • коли вона складе список, запропонуйте гордо прочитати його вголос;
  • якщо у вас кілька дітей, вони можуть виконати цю вправу разом. Порадьте кожній дитині підписати свій список;
  • складіть усі списки в одну ємність, перемішайте й запропонуйте кожній дитині навмання витягнути один список;
  • діти повинні прочитати список досягнень один одного. Решта хвалять автора списку.

Організованість

Це заняття спрямоване на те, щоб допомогти дитині зосередитися на своїх цілях, планах та їх досягнення.

Для завдання вам знадобляться: папір, ручка, лінійка.

Як виконувати:

  • допоможіть дитині визначити, на який період хочете спланувати справи – на день, тиждень або місяць;
  • намалюйте таблицю, що складається з чотирьох колонок: предмет, завдання, поточна дата, дата виконання;
  • повісьте цю таблицю на видному місці (дверцята холодильника або  стіна в дитячій);
  • пишіть в таблицю всі завдання, у яких є крайній термін виконання;
  • відзначайте виконання завдань.

Такі списки допомагають дитині контролювати виконання завдань і їх терміни. Додатковим стимулом буде, якщо ви вигадаєте символічну винагороду за виконані завдання.

Роби відразу

Цю вправу можна використовувати для коригування цілей дитини або навіть її звичок. Браян Трейсі пише: “З’їж цю жабу відразу”. Така звичка ще не один раз стане дитині в нагоді. 

Вам знадобляться: аркуш паперу, олівець, лінійка.

Як виконувати:

  • намалюйте таблицю, що складається з двох колонок: «зміни, яких я хочу досягти» і «що для цього потрібно зробити»;
  • запропонуйте дитині записати бажані зміни та необхідні для цього кроки. 

Потім, коли буде змога, допоможіть дитині виконати ці кроки.

Одна літера, різні слова

Ця весела гра допомагає дитині віднайти свої позитивні якості. Грати повинні двоє і більше людей.

Як виконувати:

  • одна дитина говорить: «Почали». Друга подумки вимовляє літери алфавіту. Коли перший учасник говорить: «Стоп!», другий вимовляє літеру, на якій він зупинився;
  • після цього дитина повинна придумати якомога більше позитивних слів про себе, які починаються на цю літеру.

Ця проста гра спонукає дитину знаходити в собі позитивні якості і зміцнює її самооцінку.

Виявляйте творчість

Ще один спосіб розвинути впевненість дитини в собі – запропонувати їй зайнятися творчістю. Наприклад, скласти розповідь, або історію.

Як виконувати:

  • нехай дитина обере тему для розповіді;
  • запропонуйте дитині придумати початок. Якщо це буде для неї занадто складно, почніть розповідь самі й попросіть дитину продовжити;
  • історія не обов’язково повинна бути реалістичною, бо це її фантазія, тому вона може розвивати сюжет на свій розсуд.

Незалежно від того, яку історію вигадала дитина, оцініть її зусилля. Це заняття дасть вам змогу зрозуміти спосіб мислення дитини.

Сподіваємось, хоч одну із запропонованих ігор ви спробуєте.

Будьте з нами, підписуйтесь на INTBOARD!