Інтерактивна дошка для початкових класів

Інтерактивна дошка вже є у багатьох українських школах і реформа освіти продовжується. Сьогодні ми б хотіли звернути увагу на перевагах використання інтерактивних технологій саме в молодшій школі. 

Магія в початковому класі

У початкових класах є певний шум. Навіть невелика група непосидючих дітлахів може створити галас, адже залишитись на своїх місцях або сидіти на місці, їм не так вже й просто. Безмежна енергія, цікавість до нового та загалом піднесені настрої бачать вчителі початкових класів щодня. Спрямувати всю цю енергію для роботи над завданням та спрямувати її на фокусування на навчанні – це головне завдання вчителя. 

Безумовно, в перші тижні робота вчителя початкових класів починається з найосновніших поведінкових проблем – змусити дітей концентруватися або, принаймні, не заважати іншим, коли вони зосереджуються. Додайте інтерактивну дошку до класу, і вся увага дітей переходить на неї. Молодші діти особливо прагнуть брати участь. Вони люблять, щоб їх вибрали піти до дошки та показати те, що вони знають, або виконати завдання.

Особистий досвід

Для тих викладачів, які бажають внести додатковий вимір технології у повсякденне навчання, інтерактивна дошка стала зручним елементом нової стратегії викладання.  

Дуже швидко вчителі початкових класів стають відданими користувачами та розробниками інтерактивних вправ  з кількох причин:

  • вони на власному досвіді переконалися в ефективності інтерактивної дошки для залучення та мотивації своїх учнів;
  • за допомогою сенсорної дошки, встановленої у своїх класах, вчителі початкових класів отримали доступ до безлічі розвиваючих вправ та ресурсів, а також отримали змогу самостійно їх розробляти;
  • вони побачили ідеальну відповідність у тому, як працює дошка та потребам своїх учнів.

Задоволення особливих потреб

Поза звичайними проблемами уваги в початкових класах вчителі стикаються з багатьма типами особливих потреб учнів початкових класів. Сьогодні ми спостерігаємо, як інтерактивні дошки можуть задовольнити особливі потреби великої кількості цих дітей.

Не маючи спеціального інструменту для маніпулювання, діти можуть користуватися пальцями, щоб керувати або писати на дошці. Цей простий аспект обладнання багато разів використовувався як один із ключів до його придатності в початковому класі.

У деяких моделях або програмах панель інструментів може розміщуватися  внизу інтерактивної дошки, щоб навіть найменший школяр отримав доступ до команд меню.

Іноді молодші діти стикаються з проблемами дрібної моторики. За допомогою інтерактивної дошки вони просто безпосередньо торкаються того, що хочуть.

З дітьми із вадами слуху, вчитель може стояти біля дошки і підписувати елементи, не маючи в руках спеціальних інструментів, просто пальцем. 

Діти біля інтерактивної дошки

Корисний досвід

Дуже швидко вчителі знайшли індивідуальні стратегії по роботі з дітками і готові ними ділитися з колегами, яких це ще тільки чекає.

Одні вчителі розповідають, що користуються інтерактивною дошкою впродовж усього дня. Інші встигають за 20 хвилин наповнити своє навчання інтерактивом та емоціями. 

Інтерактивна дошка здатна забезпечити потреби учнів та надати нові можливості для вчителів. 

Простіша підготовка до уроку

Вчителі можуть заздалегідь створити кілька слайдів для уроку. Це може включати проблеми зі словом із зображеннями, уривками тексту або діаграмами тощо. Тепер вчителю не потрібно готувати друкований матеріал і роздавати кожному учню. Все є в електронному вигляді і працювати з ним на екрані інтерактивної дошки просто і весело. Нагадаємо, що інтерактивна дошка підтримує функцію мультитач. Отже, відразу декілька дітей може працювати.

Гарна візуалізація процесів 

Вчителі можуть дуже наочно показати дітям, як виконувати різні математичні завдання. Наприклад, з великим віртуальним транспортиром, можуть показати дітям, як вимірювати кути. Вчителі можуть продемонструвати, як групувати предмети для поділу, малювати діаграми та симетричні лінії або показати дітям рухомі руки годинника, щоб продемонструвати часові інтервали.

Зручність збереження та поширення напрацювань

Спільну роботу, яку виконано на дошці, можна зберегти. Наприклад: вчитель може захотіти зберегти виконану роботу під час спільного сеансу письма, щоб відслідкувати прогрес кожної дитини. На уроці математики вони, можливо, склали діаграму за результатами, зібраними класом, яка потрібна буде згодом.

Загалом, переваг у інтерактивної дошки набагато більше ніж ми описали. Все залежить від креативності вчителя та учнів, від програмного забезпечення та якості обладнання.