STEM – прогресивний напрямок освіти

В останній статті ми говорили про тенденції освіти у 2021 році. Однією з них є STEM-освіта.

Чим STEM відрізняється від традиційної освіти?

З цією методикою, вчитель більше не є центром уваги та чи не єдиним джерелом інформації. На STEM уроці, в центрі уваги знаходиться практичне завдання чи проблема. Учні вчаться знаходити шляхи вирішення завдання та будують причинно-наслідковий зв’язок, шляхом роздумів та спроб.

Крім того, робота в STEM – класах передбачає наявність спеціалізованих програм та пристроїв. Зазвичай, з подібними інструментами діти знайомляться уже в університетах, та тільки не у випадку STEM. 

До спец. засобів модна віднести програмні додатки, емулятори дослідів, різноманітні конструктори та практичні набори. 

Ті хто цікавиться цим напрямком, звернули увагу на вартість наборів. Інколи, вона суттєва для середньостатистичної школи. Але з цієї проблеми є дуже простий вихід – 3D-принтер

Один пристрій може замінити цілий комплекс навчальних засобів. 

3D-принтер поєднує в собі:

  • спеціалізоване програмне середовище (щоб роздрукувати модель, спочатку її потрібно “нарізати” на шари. Досвідчені користувачі можуть розробляти власні моделі, замість того, щоб шукати їх в інтернеті;
  • технічний засіб для виготовлення навчальних матеріалів, які можна надалі використовувати на уроках;
  • прилад, який викликає зацікавлення у будь-якої дитини.

Які навички отримує дитина в процесі STEM-навчання?

Ця методика навчання виховує в дітях самостійність та націленість на результат, не в плані оцінки, а в реальному проєкті. На процес навчання набагато менше впливають стосунки, які склалися між учнем та вчителем, що дає можливість більш об’єктивно оцінювати прогрес. Коли діти взаємодіють з роботами та технікою, вони легше сприймають власні помилки. 

Навички критичного мислення та глибокі наукові знання отримані в результаті навчання за STEM, дозволяють дитині вирости новатором – двигуном розвитку людства.

STEM-проєкт у школі

Переваги STEM-освіти в порівнянні з традиційною:

Навчання за «темами», а не з предметів.

STEM поєднує в собі міждисциплінарний і проєктний підхід. Він інтегрує природничі науки в технології, творчість та математику. Цей підхід дозволяє максимально інтегрувати дисципліни одну в одну. В процесі роботи над проєктом школярі можуть вивчати фізику, програмування і навіть, іноземну мову.

Застосування науково-технічних знань в реальному житті.

STEM, реальними проєктами, демонструє можливість втілення шкільних знань на практиці. Діти вивчають проєкт, а потім власними руками створюють прототип реального продукту.

Розвиває навички критичного мислення та вирішення проблем

Коли в ході створення проєкту виникають труднощі або сталася помилка, діти аналізують ситуацію та вчаться розв’язувати проблему, щоб налаштувати процес. 

Розвиває комунікацію та навички командної роботи 

На STEM уроці завжди відбувається активне обговорення та спільна робота над ідеєю. Чим активніші учні в процесі роботи, тим краще засвоять інформацію.

Розвиток інтересу до технічних дисциплін 

Завдання STEM-навчання в молодшій школі створюють умови для розвитку інтересу в учнів до природничих і технічних дисциплін, бо вони дуже розважальні і динамічні, і дітям ніколи нудьгувати.

Міст між навчанням і кар’єрою 

Спеціальності, які стають популярними останнім часом вимагають наявності в учня STEM знань. Зокрема очікується зростання потреби в таких спеціальностях: інженери хіміки, «software» розробники, нафтові інженери, аналітики комп’ютерних систем, інженери механіки, інженери будівельники, робототехніки, інженери ядерної медицини, архітектори підводних споруд і аерокосмічні інженери.

Прочитавши статтю вам також захотілось створити STEM-лабораторію у своїй школі?

Якщо так, то радимо почати з покупки 3D-принтера. Розуміємо, що покупка вартісна, але надалі ви, разом з учнями, зможете створити власний “Набір дослідження фізичних явищ” чи макети внутрішніх органів.

Характеристики принтерів перегляньте на сайті, а краще зателефонуйте нашим спеціалістам, щоб отримати кваліфіковану консультацію.