STEM – освіта. Чому варто її запровадити в кожній школі

STEM-освіта (Science, Technology, Engineering and Mathematics – наука, технології, інженерія, математика) – це низка програм та експериментів, в яких поєднуються природничо-наукові компоненти та інноваційні технології. До речі, технології можна навіть використати у творчих чи мистецьких дисциплінах (наприклад, діти можуть створювати музику за допомогою комп’ютерних програм).

І це одна з найвагоміших переваг STEM, адже технології розвиваються неймовірними темпами, за якими діти мають встигнути. Тому викладачі вже сьогодні мають думати про те, як виховати кращих фахівців майбутнього, які зможуть якісно поєднувати науку і мистецтво.

STEM-школи формують особливий стиль мислення. Дитина стає послідовнішою, і водночас не боїться шукати альтернативи. На заняттях учні самі шукають шляхи подолання проблеми — змінити конструкцію, переписати програму чи обрати інший підхід до проблеми. Така самостійність тренує вміння планувати роботу і розділяти задачі на частини. Отримані результати дослідів часто не співпадають, коли учні обирають різні підходи. Так дитина вчиться аналізувати інформацію і аргументовано захищати власну думку, адже у кожного є факти на основі своїх вимірювань.

Якщо ви замислились над впровадженням STEM-освіти у своїй школі, вам потрібні будуть ось ці методичні рекомендації:

http://ru.osvita.ua/legislation/Ser_osv/56880/

А якщо ви вже зробили перші кроки у розвитку нового напрямку освіти, прочитайте ось ці методичні рекомендації:

http://ru.osvita.ua/legislation/Ser_osv/65463/

В Україні поширеною є проблема незацікавленості дітей у навчанні. Через складні підручники часто з непотрібною інформацією в учнів просто зникає бажання докладати зусилля. Давати чисто навчальний матеріал, без можливості його застосування на практиці — неефективно і недоцільно. У цьому основна перевага STEM-освіти — вона може допомогти дійсно розбиратися у сфері, а не просто «бути в курсі».

STEM-освіта дозволяє змінити форму викладання — урок не сфокусований на вчителі, у центрі уваги завжди знаходиться вирішення проблеми. Учні шукають рішення не в теоретичному матеріалі, а відразу вчаться на практиці, роблячи спроби та помилки. Ба більше, ще на початкових етапах навчання в школах застосовують спеціалізовані інструменти, такі як програми з комп’ютерної анімації (CAD). У більшості випадків такі інструменти починають вивчати студенти на перших курсах. STEM-освіта дає таку можливість уже в старших класах.

У порівнянні зі звичайної освітою STEM дає дітям набагато більше самостійності. Стосунки з вчителем чи однокласниками ніяким чином не впливають на процес навчання — у такому випадку прогрес можна оцінити більш об’єктивно. STEM вчить дитину бути більш самостійною та відповідальною, оскільки вона переймає навички критичного мислення.

 Які перспективи дає STEM

Оскільки STEM — це не тільки освіта, а й професійна сфера, то в останній сьогодні досить відчутний дефіцит спеціалістів. Організація Change the Education провела дослідження: у США на одного потенційного працівника в середньому припадає 1,7 відкритої STEM-вакансії. Для порівняння  — у інших галузях конкуренція складає приблизно 4,1 кандидата на позицію.

Попит на спеціалістів STEM у 2018 році був високий. Зокрема, на комп’ютерні технології попит складав 71%, традиційну інженерію — 16%, природні науки  — 7%, біологічні — 4%, математичні — 2%. Навіть у розвинених країнах спостерігається така тенденція — спеціалістів у вищезгаданих технологіях не вистачає ні у Великобританії, ні в Німеччині. Досить поширеною є освіта STEM у Сполучених Штатах — американські школи змістили акцент у навчальних планах на ті області, яким традиційно приділяли недостатньо уваги. Навчальний процес просто наблизили до реалій сучасної економіки — навіть говорячи про ті ж навички швидко виводити на ринок інноваційні продукти.

Ось декілька практичних прикладів впровадження STEM-проектів у навчанні:

 

 

В наступній статті ми розповімо як запровадити STEM-освіту у вашому класі, маючи лише інтерактивну дошку.

Цікаво? Підписуйтесь на офіційну сторінку, щоб не пропустити потрібну інформацію